Wednesday 30 January 2013

JLPT N5 Grammar 2003 Exam


Num Japanese Translation
1 私は ときどき としょかんで べんきょうします。 Sometimes, I study at the library.
2 パーティーで、だれが ギターを ひきました。 Who played the guitar at the party?
3 友だちと いっしょに えいがを 見ました。 I watched a movie with my friend.
4 母は 一ヶ月に いっかい びょういんへ 行きます。 My mother goes to the hospital once a month.
5 けさは 何か 食べましたか。 Did you eat something this morning?
6 私は かぞくから てがみを もらいました。 I received a letter from my parents.
7 テニスを しました。それから、ピンポンも しました。 I played tennis. And then I played ping pong.
8 つよい かぜで 電車が とまりました。 The train stopped due to the string winds.
9 父に 電話を しました。でも 友だちには しませんでした。 My father phoned but my friend didn't call.
10 かばんの 中に さいふや かぎ などが あります。 There is a wallet and keys and stuff like that in the bag.
11 この みかんは ぜんぶで いくらですか。 How much is it for all the mandarins?
12 おとうとは いしゃに なりました。 My younger brother became a doctor.
13 へやの 電気を けして ください。 Please turn the bedroom light off.
14 日本語で 話しましょう。 Let's speak in Japanese.
15 30分ぐらい まちました、バスは 来ませんでした。 I waited for about 30 minutes, but the bus didn't come.
16 先生は 元気で おもしろい 人です。 My teacher is an energetic and interesting person.
17 きのうは 天気が よかったです。 The weather was good yesterday.
18 私は コーヒーに さとうを 入れないで 飲みます。 I don't have sugar in my coffee.
19 すみません、ちょっと まって ください。 Excuse me, please wait a little while.
20 これは せんしゅうの 友だちの 家で とった しゃしんです。 This is the photo I took at my friend's house.
21 きのうの よるは 六時に 帰って、ごはんを つくりました。 I returned yesterday evening at 6 and made dinner.
22 いっしょに うたいましょう。 Let's sing together.
23 あしたは ひまだから、あそぶに 行きませんか。 I have free time tomorrow, won't you come and visit?
24 じしょを わすれて、こまりました。 I forgot my dictionary, what a dilemma.
25 スポーツは すきでは ありません。 I don't like sports.
26 ドアが しまっています。 The door is closed.
27 すずきさんは きのう、たぶん うちに いたでしょう。 Mr Suzuki was probably at his house yesterday.
28 あついとき、つめたい コーヒーを 飲みます。 When it's hot, I drink cold coffee.
29 私は いつも シャワーを あびてから ねます。 I always go to bed after I have a shower.
30 山川さんと 話しながら、ごはんを 食べました。 Mr Yamagawa talked while he ate dinner.
31 きのうは あまり さむく ありませんでした。 It wasn't very cold yesterday.
32 パーティーは まだ はじまりません。 The party hasn't started yet.
33 どんな おんがくを 聞きますか。 What sort of music do you listen to?
34 あの レストランは 古いです。 That restaurant is old.
35 けさ 7時ごろ おきました。 I woke up at 7 this morning.
36 この へやには いすが 一つしか ありません。 There's only one chair in this room.
37 「はじめました。どうぞ よろしく おねがいします。」「こちらこそ」 Hello, nice to meet you (very polite). Likewise.
38 「今日は これで しつれいします。ありがとうございました。」「そうですか。じゃあ、また 来て くださいね。」 Well that'll be it for today, I'd better get going. Thank you very much. I see, please come again.
39 「マリーさんの かさは どれですか。」「あれです。あの あおいのです。」 Which is Mary's umbrella? That one, the blue one.
40 「せんしゅうの 日曜日に どこかへ 行きましたか。」「いいえ、雨が ふったから、どこへも 行きませんでした。」 Did you go anywhere last sunday? No, it was raining, so I didn't go anywhere.
41 「すみません、あの 上に ある本を 見たいです。とって くださいませんか。」「はい、わかりました。どの 本ですか。」 Excuse me, I'd like to look at the book up there, could you get it for me? Yes, no problem Which one was it?
42 「300円ですか。ちょっと 高いですな。じゃ、いいです。すみません。」 300 yen? That's a little bit expensive. Well, I think I'll leave it, sorry to trouble you.

No comments:

Post a Comment