Thursday 31 January 2013

JLPT N4 Grammar 2004 Exam

 
Num Japanese  Translation
1 じしんで ビルが たおれました。 The building fell due to an earthquake.
2 いっしょに コーヒーでも いかがですか。 Shall we have coffee or something to drink?
3 来週 ここで テニスの試合が 行われます。 There will be a tennis tournament held here next week.
4 じしょを わすれたので 友だちに 貸して もらった。 My friend lent me his dictionary because I forgot mine.
5 私は 中川と もうします。 My name is Nakagawa (polite).
6 せんぱいが 私に おみやげを くださいました。 My senior (at work or school) gave me a souvenir.
7 ここを おすと にんぎょうが 動きます。 When you press here, the doll will move.
8 日本の 音楽は まだ 聞いた ことがありません I haven't heard any Japanese music yet.
9 だれが まどを しめてく ださい Could somebody please close the window.
10 プレゼントは 花にしましょう。 Let's buy flowers as a present.
11 楽しかった 旅行のことばかり 思い出しました。 I only remember the fun trips that we had.
12 私は 母を なかせるようなことは したくない。 I didn't want to make my mother cry.
13 空を鳥が とんでいるのが 見えます。 I can see the birds flying in the sky.
14 ふうとうに 切手を はって ください。 Please stick the stamp on the envelope.
15 おとした さいふが あって よかったですね。 It's good that you found the wallet you lost, isn't it.
16 おきゃくさんが 来るから テーブルの上に おさらを ならべて おきます。 Customers are coming, so set the plates on the table (in preparation).
17 テキストを 見ずに 答えて ください。 Please answer without looking at the textbook.
18 むすこは ひとりで くつが はけるように なりました。 My son is now able to put his shoes on all by himself.
19 私は 仕事をやめない つもり です。 I do not intend to quit my job.
20 意見が ある方は おっしゃって ください。 If anyone has any opinions, please let us know.
21 べんりなので、よくパソコンを 使います。 I use computers a lot; they're so useful.
22 たぶん あしたも かぜが 強いだろう It will probably be windy again tomorrow.
23 ねる前に かならず はを みがかなくてはいけません You must brush your teeth before going to bed, without fail.
24 これから パンをやく ところ です。 I'm just about to bake some bread.
25 コピーの 字が うすすぎて 、読めません。 The writing is too faint on this copy and I can't read it.
26 ここで、写真を とっちゃ だめ だよ。 You can't (lit. it's bad to) take photos here.
27 みなさん、どうぞ おすわり  ください。 Everybody, please take a seat.
28 図書館で この町の れきしを しらべる ことができます You can look up this town's history at the library.
29 電車に おくれる。急げ。 You'll be late for the train. Hurry up! (Senior to younger person)
30 6才から 小学校に 通い はじめる He's 6 years old and going to primary (elementary) school for the first time.
31 ネクタイ 売り場は 2かいに ございます。 The neck-tie sale is on the second floor sir.
32 急に 雨が ふり出した。 It suddenly started raining.
33 めがねを かけた まま  ねてしまいました。 I fell asleep with my glasses still on.
34 アルコールは もう 飲まない ことにする I've decided not to drink any more alcohol.
35 私の  へやの 広さは このへやと だいたい 同じです。 My room is about the same size as this one.
36 中田さんが 大学を そつぎょうできた かどうか 知っていますか。 Do you know whether (or not) Mr. Nakata can graduate from college?
37 先生は もう お帰りに なりました。 Our (honourable) teacher has gone home.
38 私が弟の シャツを 洗って やった。 I washed my younger brother's shirt.

No comments:

Post a Comment